Este material é para a simples divulgação e produção científica dos estudantes da disciplina Informática Aplicada à Saúde, dos cursos de Enfermagem e Medicina das Faculdades Nova Esperança, sob a responsabilidade do Professor Jordane Reis de Meneses".

segunda-feira, 23 de março de 2009

Base de dados : MEDLINE_1997-2009

Pesquisa : ( C10.900.300 ) or "hemorragia cerebelar traumatica" [Descritor de assunto] and "ENSAIO CLINICO" [Tipo de publicapotoo]

Referências encontradas : 4 [refinar]

Mostrando: 1 .. 4 no formato [Longo]

página 1 de 1

1 / 4 MEDLINE_1997-2009

next record last record

seleciona

para imprimir

Fotocópia

PMID: 16433944

Autor: Ownsworth T; Fleming J; Desbois J; Strong J; Kuipers P

Endereço: Division of Occupational Therapy, School of Health and Rehabilitation Sciences, The University of Queensland, St. Lucia, Australia. t.ownsworth@griffit.edu.au

Título: A metacognitive contextual intervention to enhance error awareness and functional outcome following traumatic brain injury: a single-case experimental design.

Fonte: J Int Neuropsychol Soc; 12(1):54-63, 2006 Jan.

ISSN: 1355-6177

País de publicação: England

Idioma: eng

Resumo: Very few empirically validated interventions for improving metacognitive skills (i.e., self-awareness and self-regulation) and functional outcomes have been reported. This single-case experimental study presents JM, a 36-year-old man with a very severe traumatic brain injury (TBI) who demonstrated long-term awareness deficits. Treatment at four years post-injury involved a metacognitive contextual intervention based on a conceptualization of neuro-cognitive, psychological, and socio-environmental factors contributing to his awareness deficits. The 16-week intervention targeted error awareness and self-correction in two real life settings: (a) cooking at home; and (b) volunteer work. Outcome measures included behavioral observation of error behavior and standardized awareness measures. Relative to baseline performance in the cooking setting, JM demonstrated a 44% reduction in error frequency and increased self-correction. Although no spontaneous generalization was evident in the volunteer work setting, specific training in this environment led to a 39% decrease in errors. JM later gained paid employment and received brief metacognitive training in his work environment. JM's global self-knowledge of deficits assessed by self-report was unchanged after the program. Overall, the study provides preliminary support for a metacognitive contextual approach to improve error awareness and functional outcome in real life settings.

Tipo de publicação: CASE REPORTS; CLINICAL TRIAL; JOURNAL ARTICLE; RESEARCH SUPPORT, NON-U.S. GOV'T

segunda-feira, 16 de março de 2009

Base de dados : LILACS
Pesquisa : ( C10.900.300 ) or "HEMORRagia craniana epidural" [Descritor de assunto] and "ENSAIO CLINICO" [Tipo de publicação]
Referências encontradas : 0

segunda-feira, 9 de março de 2009

Descritores - TCE

Descritor Inglês: Craniocerebral Trauma .
Descritor Espanhol: Traumatismos Craneocerebrales .
Descritor Português: Traumatismos Craniocerebrais .

Sinônimos Português:

Trauma Craniocerebral
Lesões da cabeça
Trauma Craniano
Traumatismos da Cabeça
Traumatismo da Região Frontal
Traumatismo da Cabeça
Traumatismo da Região Occipital
Traumatismo da Região Parietal
Traumatismo da Região Temporal

Definição Português: Lesões traumáticas envolvendo o crânio e estruturas intracranianas (i.e., CÉREBRO; NERVOS CRANIANOS; MENINGES e outras estruturas). As lesões podem ser classificadas de acordo com o crânio ser penetrado ou não (i.e., penetrante vs. não-penetrante) ou de acordo com haver uma hemorragia associada.
Nota de Indexação Português: geral ou não especificado; não considere como um substituto para /les com ossos diversos ou outras partes da cabeça; não confunda com TRAUMATISMOS CEREBRAIS.

Seguidores